söndag 9 maj 2010

10 mil via Köttkulla

Vid dagens söndagstur besegrade vi de härliga "Köttkullabackarna". Som man ser i bifogad nörddata så bar det uppför under nästan en mil innan vi till slut fick en chans att vila upp oss på vägen ner mot Vegby-fiket där det blev ett välbehövligt stopp.

Strax innan backarna började, gjorde som synes Mr Kettil ett försök att istället ta bussen hem... Men vi genomskådade försöket och stannade till så att han fick en chans att fixa en punktering.

Hårdast av de hårda var idag Börje som körde med blottade, stenhårda vader i kylan.


/Peter


4 kommentarer:

  1. Jag ser att det var tur att jag "hoppade av" i Tvärred; jag kommer igen ...

    SvaraRadera
  2. Härlig banprofil och härliga vader!

    Själv blev det kortbyxpremiär på Hisingen Runt. Startade långt bak och fick köra i stort sett hela loppet solo, men det blev en härlig genomkörare.

    Nästa helg är det Billingeracet, någon som är sugen?

    Gbg-Mats

    SvaraRadera
  3. Köttkulla...bara namnet blir man lite tröttt av. Det som piggade upp dagen var de Darth Vadersvärdliknande vaderna på notoriske Sub9 Cykloiden samt hans Cancellaralångspurt innan Vegby. Själv så fick man ett grymt uppdrag av bodenklint men det förvaltades inte så väl då jag blev rökt av bara uppdraget... Iallafall så var det en mkt fin dag i sadeln med bra uppslutning och trevligt fika i Vegby :-)

    /Örten

    SvaraRadera
  4. Efter denna helgen kommer jag och Örten endast träna uppdrag under höghastighetsfart:-)) med Börje som instruktör. Då vi alla nog behöver en duvning i teknik samt taktik efter dagens försök att göra en "Cavendish"
    //Giant

    SvaraRadera