onsdag 17 augusti 2011

Äntligen en rapport från CykelVasan!

Då har man genomfört CykelVasan 2011. Det började med en enkel liten resa till Sälen på 53 mil. Pigg och taggad så hämtade jag ut nummerlappen i Lindvallen som var centrum för hela CykelVasan. Här fanns cykel utställningar och jippon under hela fredagen. På lördags morgon så var det att ta hojjen ner till vasalopps starten och ställa sig i rätt fålla, i mitt fall blev det startgrupp 25 så det var en hel del ute i spåret redan. När jag står där och väntar så säger speakern att loppet är på 94 km istället för 90 km, KANON tänker jag mer valuta för pengarna :-)) men de flesta ser lite sura ut och tänker nog hur f-n ska detta gå. Loppet startar med 3-4 km uppför som man kommer snabbt igång och sedan är det bara och stå på. Loppet går mest på grova grusvägar så handlederna får sig omgång.


Arrangörerna har inte fattat att det är cykelvasan som pågår utan tror att det är skidor eller något annat på vätskestationer då man inte kan fylla på sin vattenflaska utan det bara finns muggar?(vilka puckon tänker jag)

Så når jag målet i mora efter några timmar. Sedan börjar den stora logistik resan enligt följande: Checka in cykel på bevakad plats – hämta väska – duscha – hämta cykel – äta – checka in cykel för bussfärd till sälen – åka buss – hämta ut cykel och sedan äntligen ta en bärs i stugan.

Blir det någon mer CykelVasa för mig tro? – tveksamt det skulle väl vara om örten utmanar mig framöver.


Som alltid så har man ju ögonstenen i vardagsrummet

//Giant

3 kommentarer:

  1. copypaste från vasaloppets hemsida:

    Niclas Bodeklint
    Brämhults Cykloider

    Lopp: CykelVasan 2011
    Startnummer: 7096
    Status: Har inte startat
    Åktid: -

    vi vill ha en förklaring???
    /
    ilgrillo

    SvaraRadera
  2. ilgrillo kanske skulle lära sig att surfa så går det lite bättre då resultaten finns på följande länk :-)) http://cykelvasan.r.mikatiming.de/2011/

    SvaraRadera
  3. Snyggt inlägg, som efterfrågat utförligt och illustrerat!!
    Verkar ju som en trevlig tillställning förutom att loppet är "enkelriktat" så vem vet nästa år kanske man utmanar Giant?? 2011 har jag inte haft en enda start i något trevligt motionsevenemang... men nästa år så j-drans får vi tro på bättring ;-)

    /Örten

    SvaraRadera