onsdag 10 juni 2015

VR2015 - Många fina insatser från Cykloiderna

Fantastiskt att fotografen lyckades fånga "Smygarn" på bild, inte många som lyckats med det tidigare!! Se så väl han smyger in bakom ryggen på andra "SUB-9" åkare. Tror inte han drog många meter i år heller :-)
Joakim gjorde ett stabilt lopp, var urstark efter Medevi och drog oss andra i mål sista biten. Till höger om Joakim har vi Ove Sundström, "Miraklet från Målsryd", han rullade sin 40e runda i år!
Anders fick i fötterna i cykelskorna i år, vilket inte riktigt var situationen ifjol.... han gjorde nog inte chefen besviken (läs Örten) där han körde i "Continova"-sponsrad tröja.
Nestor Örjan på väg in mot Medevi för att fullfölja en av sina många rundor. Dock inte på topp just nu, för han o pumpen kommer inte överens...
Hyfsat nöjd med den avslappnade stilen (om jag får säga det själv...) Har just fått en snus av Glenn men har inte riktigt koll på var den ska ligga (lite ovan med doping!, kaffe är bättre :-)
Kom ett mail från Ola Nilsson, trevlig kille!!


Tänkte bara tacka startgrupp 4:30 att jag fick cykla med er runt Vättern i lördags. Jag hittade er 3 mil efter start, då jag klev av en annan grupp som visade sig satsa på sub-8, lärdomen är att alltid fråga om mål-tid...
Det blev ett väldigt trevlig och lyckat lopp för min del. Hoppas att jag även bidrog och kunde ge något tillbaka till gruppens prestation! (Och det är ju alltid roligt att få cykla med andra Bianchi XR1or).

Hälsningar
Ola Nilsson  



 Nu börjar det dra ihop sig till VR2015. Vi ses på lördag morgon 04:30 i startfållan. För er som vill fricampa så slår vi upp tälten som vanligt vid Mariebergsskolan i västra delarna av Motala, se bildkoordinater. Där slår vi upp klubbens partytält nån gång på fredag em. Sen blir det lite tjöt och uppladdning under kvällen o förhoppningsvis några timmars sömn innan vi stiger upp ca 03:00 på lördagmorgon. Väderprognosen är fin för veckan så det verkar bli en fin campingkväll på fredag. Och som läget är nu även bra väder på rundan på lördag fm.

Vi åker upp i privatbilar, lägg ett mail om ni vill samåka. Glöm inte att printa ut startbeviset innan ni åker, det ska vi ha när vi hämtar ut nummerlapparna i Motala.

Jag har några tröjor o byxor kvar hos mig för leverans. Om nån vill att jag tar med dem till fredagkväll i Motala så hör av er./Pelle

Koordinater Mariebergskolan:
WGS84
58°32'27.1"N 14°59'49.8"E
WGS84 DDM
58°32.451'N 14°59.829'E
WGS84 decimal (lat, lon)
58.540849, 14.997153
RT90
6491176, 1452942
SWEREF99 TM
6488927, 499834

2 kommentarer:

  1. Hur ser det ut med toalett och dusch på "fricampingen"?

    SvaraRadera
  2. Finns dusch o toalett i skolans gympasal alldeles intill. Dock har dom börjat ta betalt för den servicen, 500 kr per tält (ifall man har otur o blir haffad av nån i "PRO" maffian som agerar vaktmästare...:-)

    SvaraRadera