söndag 23 augusti 2009

Cykloiderna satte färg på Viaredsrundan

Cykloiderna satte färg på viaredsrundan på cykel i dubbel bemärkelse då Christian tog brons i tävlingen samt övriga låg med i toppen. Så vi hoppas att vi får en berättelse av Christian här på bloggen hur det var att ligga med i toppen. Det var fantastiskt många som ställde upp och det är alltid kul med en tävling på hemma plan.
Det var flera som kommenterade att det var så många cykloider som ställde upp. Jag tror att det var ca 13-14 stycken.
Hoppas att vi blir lika många på söndagsträningen framöver.
//Niclas

3 kommentarer:

  1. Ja det var ett spännande race. Det innleddes med ett par lugna mil ner till seglora, ingen var direkt dragvillig. När det närmade sig backarna mellan seglora och hyssna kom jag och 3 andra bla johan flodin loss i en utbrutning. Vi låg och körde mycket hårt ca 40 -42kmh. Nägonstans mellan hysnna och bollebygd kroknade en av oss så vi vara bara 3 kvar.Detta var lite tungt då flodin höll i taktpinnen. Mitt egna serviceteam bestående av: Maria winston och gammelmorfar knutte. stod på plats några km innan motorvägsöverfarten med langning och fotning. Jag höll ut fram till bollebygd där jag blev avhängd. Detta följdes av en solokörning till ca 4km före töölsjö där jag blev ifattåkt av klungan bestående av ett 20tal cyklister. Tempot var då hyffsat, dock ej märkvärdigt.

    Någon mil efter töllsjö kom vi i kapp den siste som hängt på flodin varpå jag åter fick blodad tand. En attack i en backe en halvmil innan bredared resulterade i att jag och en till åter kom loss. Denn utbrytningen höll in i mål. Vi kom in ca 2min efter flodin. en otaktisk sista kilometer gjorde att jag förlorade spurten. Det skyller jag på orutin...

    Mycket nöje var det i allafall. Jag kunde ej invänta övriga cykloider i målfollan då jag skulle vidare till babysim!

    il grillo

    SvaraRadera
  2. Shit , vilket proffss gäng
    Man känner hur stenhårda alla är !!
    Med alla dessa höjdkurvor upp o ned
    Hälsn Börje

    SvaraRadera
  3. Shit va trött jag blev i Bredaredsbackarna.. ruggigt stenhård, NOT :-) Hörru B, vi saknade dig idag!!

    SvaraRadera