måndag 20 juni 2011

I år ägde Cykloiderna startgrupp 271!







Första gången på alla dessa år som jag upplevt lite strul i starten...minuterna tickade på efter 04:30 och ingen start annonserades för grupp 271!? Plötsligt så ropar speakern ut typ "har vi några Brämhults Cykloider från startgrupp 271 på plats, ni kan start nu...". Inget högtidligt dragande av startsnöre utan bara rulla igenom fållan och över "blipp-mattan" och så var vi igång. Resten är historia, en fin sådan...vissa incidenter har rapporterats men inga brutna lopp vad jag hört hitills. Lite info från de "breda massorna" skulle vara kul o intressant att höra!
Bilagt ser ni alster från årets VR-fotograf, "Uffe-Nitta". Titta o njut!
Pelle

4 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag hade förmånen att få cykla med några av er Cykloider under årets runda och jag ville passa på att tacka er för mycket trevligt sällskap och bra samarbete. Ett särskilt tack till Andreas som jag cyklade med från Jönköping till mål. Skicka gärna en hälsning till honom från mig.

    Hade ursprungligen som mål att komma under nio timmar, men efter en för mig alltför tuff start på rundan släppte jag den målsättningen och min klunga. Sen träffade jag på er och fick nya kamrater att cykla med. Tidsmålet är ju mindre viktigt än att ha roligt, och roligt hade jag!

    Vi kanske ses i andra sammanhang längre fram (kanske nästa runda?), tack för sällskapet och trevlig sommar!

    //Hälsningar 17771 Klas Hjelm från Vännäs.

    SvaraRadera
  2. Hej Klas!

    Kul att du fick hjälp av oss "gulingar" från Västra Götaland. Jag tror att dom flesta är nöjda med sin runda i år, kunde ju knappast bli bättre avseende vädret. Du är välkommen att starta med oss nästa år om du vill, vi brukar satsa på start runt 4-5 på morgonen. Alltid trevligt med lite rapporter från övriga delar av landet, ska du köra några mer lopp i år?
    Pelle

    SvaraRadera
  3. Hej Pelle!

    Jag vet inte om det bli några fler lopp, möjligtvis här uppe i norr. Det finns ju några lopp häromkring i sommar, bland annat i Örnsköldsvik och Skellefteå. Vi får se. Annars hoppas jag att vi får lika fint väder som förra sommaren, då kan det bli många trevliga fikarundor åtminstone :-)

    //Klas

    SvaraRadera
  4. http://www.bondeus.se/V%C3%A4tternrundan%202011/?folder=&file=IMG_8545.JPG

    Hittade en cykloid bland lite vättern bilder :)

    mvh jocke

    SvaraRadera