söndag 25 november 2012

Fänneslunda skogen

Dagens tur var ca 2 tim i perfekt väder. Frantzich hade rekat med sin GSX 1200 och hittat okända stigar bortom där vägarna slutar. Det kändes så avlägset att fåren hoppade ur hagarna av skräck då en mänsklig varelse närmade sig. Alla 6 kom hela ut ur skogen ovanför Borgstena och jag var helt slut men då frös antagligen Il Grillo då han drog hela vägen till Fristad i bästa racertempo, jag var helt slut igen. Hemåt skulle naturligtvis Hr F över Hyberg då detta kunde antas vara en lämplig avslutning, jag kom halva backen och var återigen helt slut. Poshe Steffe stannade då och då i backen och flinade och filmade oss andra trötta, vid Brämhult fortsatte han träningen ngn timme? till, medans jag utmattad ramlade hem, vilket jag tror jag inte var ensam att göra.
Även om det var jobbigt var dagens tur mycket trevlig med fina landskaps vyer, Och man kanske har blivit lite starkare.
Väl mött nästa söndag

1 kommentar:

  1. Låter som ni hade en kanontur, jag blir lätt avis (-:
    Det får bli en repris nån gång. 6 snubbar!! Nära på Novemberrekord. Snöslask ikväll, verkar läge att lägga på vinterdäcken, på cykeln alltså (fast även på kärran...).
    Pelle

    SvaraRadera