söndag 14 april 2013

Första riktiga vårdag på cykel

En härlig syn vid Verktygsboden kl 09:00 i morse, 13 cyklister på startlinjen! Vädret blev bara bättre o bättre under turen så en o annan fick skala av diverse klädesplagg. Vi körde gemensamt ner till Seglora över Viared. Där var en av oss nöjd och vände hemåt över Viskafors, blir en 4-milare ungefär. Turen fortsatte ner till Kinna i lätt motvind och sen vände vi med vinden mot Fritsla. I Fritsla blev det depåstopp  och därifrån valde några att köra direkt mot Borås, det gänget fick nog ca 7 mil i benen idag. Resterande gäng körde över 41an mot Aplared och sen vidare Målsryd - Gånghester. Hann med en fikastopp på kiosken i Målsryd också, blev totalt 9 mil på den rundan.
Summa summarum, en härlig tur, där förhoppningsvis alla fick ut de dom ville av dagens cykelrunda. Hoppas vi blir lika många nästa söndag. För er som har tid att köra på vardagkvällarna så har vi bestämt en fast tid kl 18:00 på torsdagar, start från Verktygsboden. Sen finns som vanligt Protour i år också som utgår från Statoil i Fristad (onsdagar tror jag...).

4 kommentarer:

  1. Frugan blev visst passerad av er på sin MTB. Det hördes ett "häng på" från klungan innan hon var passerad ;o)
    Själv kurerar jag en ovälkommen förkylning - siktar på torsdagen och/eller nästa söndag.
    /Torbjörn

    SvaraRadera
  2. Sista milen brände det fint i benen då Knapis grillade oss i backarna, det var en kanon tur i värmen.//Giant

    SvaraRadera
  3. Tack för en riktigt härlig tur med vackert väder och trevliga killar! Tänk vad många nya rundor jag kommer lära mig :) Kör ni med start redan denna torsdagen? I helgen är jag på läger i Skåneland 3 dagar för att slipa på formen men vi ses snart!
    /Martina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi kör nu på torsdag. Vi får hålla lite koll på vädret, blir det regn blir det nog soffan för mig (-: /Pelle

      Radera