fredag 2 april 2010

Hyssna runt



Fem glada cyklister utnyttjade långfredagen till dryga 3 timmars träning, färden gick nedöver Seglora- Hyssna. Bilden visar det traditionella stoppet på Col de Hyssna.
Mr Green fick ta det mesta av motvinden då han denna dag startat upp sin Orbea racer.
Inte så mycket dricka gick åt, då det stundtals var lite blött (trots att solen lyste igenom då och då) och ingen hade riktigt fattat vitsen med skärmar, bara att lägga sig bakom någon och öppna munnen, ansiktstvätt ingick därmed också.
Herr Libera visade ånyo fram pedalerna och gjorde regelbundna ryck i många uppförsbackar, han har tillbringat mycket försäsongs tid på sadeln!!
Vid ankomst Borås visade min mätare på 26,5 km/h i snitt, så farten var relativt "maklig" som den skall vara denna tid på året

Det diskuterades om söndagens tut runt Åsunden skulle vara på racer, inget beslut togs, så den som vill ha extra träning fortsätter och kör MTB med dubbdäck, annars racer, väl mött !!


PS, Ordföranden var inte med idag, han hade nog annat för sig, som ni kan se nedan


2 kommentarer:

  1. ååååå va jag ville vara med idag....
    Får kurera mig och ladda för söndagens tur.

    /Örten

    SvaraRadera
  2. Ja Börje, det var precis vad jag gjorde det, satt o sölade vid frukostbordet o laddade inför dagens tur. Körde, som sagt, över Hökerum idag. Fick årets första punktering i höjd med Varnum och i Rångedala körde jag nästan på fälgen... Fick tillkalla högre makter....Men jag säger som Örten, jag är på banan igen på söndag. Funderar som mest på vilket fika jag ska köpa på bryggan i U-hamn :-). Skulle det vara torrt o fint väder, ja då åker nog racern ut, men annars blir det hybrid.
    Pelle

    SvaraRadera